سه شنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٨
لوگوی امید بنیان دی

بیمه شخص ثالث

معرفی

این بیمه نامه بر اساس قانون مصوب اردیبهشت ماه سال 1316 و پیشنهاد بیمه گذار (که جزء لاینفک بیمه نامه است) تنظیم شده استبر اساس قانون بیمه اجباری شخص ثالث، همه کسانی که وسیله نقلیه موتوری زمینی دارند، موظفند وسیله نقلیه خود را در برابر خسارت های مالی و جانی احتمالی به اشخاص ثالث، نزد یکی از شرکت های بیمه داخلی که مجوز فعالیت در این رشته را از بیمه مرکزی ایران دارد، بیمه کنند. در بیمه شخص ثالث، منظور از شخص ثالث، هر شخصی است که به دلیل حوادث نقلیه (که این قانون درباره آن ها تنظیم شدهزیان بدنی یا مالی ببیند؛ به استثنای راننده مسبب حادثه.

خسارت هایی که این بیمه پوشش می دهد

خسارت های مالی: زیان هایی است که به دلیل حوادثی که در این بیمه ذکر شده، به اموال شخص ثالث وارد می شود. منظور از حوادث مذکور هر نوع سانحه ای از قبیل تصادم، تصادف، سقوط، واژگونی، آتش سوزی و انفجارِ وسایل نقلیه موضوع این ماده و نیز خسارتی است که از محموله های وسایل مذکور به اشخاص ثالث وارد می شود.

خسارت های جانی: هر نوع دیه ناشی از صدمه، شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی (جزئی یا کلی - موقت یا دائم) یا دیه فوت شخص  ثالث است که به دلیل حوادث مشمول بیمه به عهده بیمه گذار است. هزینه معالجه نیز اگر مشمول قانون دیگری نباشد، جزء تعهدات این بیمه خواهد بود.

شرایط بیمه نامه

 شرایط عمومیGeneral Condition:

شرایط عمومی، مقررات و دستورالعمل های کلی و عمومی است که حقوق، وظایف و مسئولیت های طرفین قرارداد را مشخص می کند و درباره رشته بیمه ای مورد نظر تنظیم شده است. این شرایط برای همه بیمه گذاران یک رشته یکسان است.

شرایط خصوصیSpecial Condition:

شرایط خصوصی به آن دسته از مقرراتی اطلاق می‏ گردد که جنبه عمومی ندارند و درباره توافق های خاص بین بیمه گر و هر یک از بیمه گذاران است. از نظر حقوقی، شرایط خصوصی مقدم بر شرایط عمومی است؛ یعنی اگر بین شرایط عمومی و شرایط خصوصی تعارض وجود داشته باشد، شرایط خصوصی حاکم بر قضیه است و در حل اختلاف و داوری ارجحیت دارد.

 

راهنمای خرید

مراحل صدور بیمه نامه شخص ثالث به این شرح است:

1. تکمیل فرم پیشنهاد:

شخص بیمه گذار یا نماینده قانونی وی می بایست فرم پیشنهاد را دقیق مطالعه و تکمیل کند. بیمه گذار می بایست اطلاعات شناسایی خود و وسیله نقلیه از جمله نام، کد ملی (اشخاص حقیقی)، کد اقتصادی (اشخاص حقوقی)، نشانی دقیق، شماره تلفن موبایل و همچنین نوع استفاده، ظرفیت بارگیری یا تعداد سرنشین مجاز و یدک متصل به وسیله نقلیه مذکور را اعلام کند و بعد از پر کردن فرم و جواب دادن به همه سوالات مطرح شده در فرم، آن را امضا کند.

2. اعلام حق بیمه:

بعد از اینکه بیمه گذارفرم پرسشنامه را تکمیل کرد، با توجه به اطلاعات اعلام شده در فرم مذکور و تعهدات درخواستی مشتری، حق بیمه ای که بیمه گذار باید بپردازد، اعلام می شود.

3. صدور بیمه نامه:

بعد از اینکه بیمه گذار با حق بیمه ای که محاسبه شده موافقت کرد، اطلاعات وارد شده در سیستم، بازبینی می شود و اگر صحت موارد ذکر شده تایید شود، بیمه نامه صادر می گردد.

مدارک مورد نیاز

1. سوابق بیمه نامه قبلی

2. کارت ماشین

3. اصل و کپی سند و بنچاق (در صورتی که اتومبیل جدیداً به نام زده شده است. ارائه سند و بنچاق الزامی است)

4. تکمیل فرم پیشنهاد صدور

 

دریافت خسارت

واحد پذیرش:

1. حضور بیمه گذار یا کسی که در حادثه زیان دیده است، برای اعلام خسارت

2. اصل بیمه نامه مقصر حادثه و کوپن مربوط به آن

3. اصل گواهینامه یا رونوشت تایید شده آن

واحد کارشناسی:

1. بیمه نامه و رونوشت آن

2. کارت و سند اتومبیل

3. کروکی افسر راهنمایی، یا گزارش کارشناس رسمی تصادفات

4. گزارش اولیه (گزارش های کلانتری به دادگاه)

5. گواهینامه رانندگی مقصر و زیان دیده حادثه

6. اوراق بازجویی از مقصر و زیان دیده و اولیای دم

7. نظر پزشکی قانونی

8. رای دادگاه (رای تجدید نظر دادگاه؛ اگر هر یک از طرفین اعتراض کرده باشند)

9. جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات و برگ معاینه جسد

10. حصر وراثت نامحدود و قیم نامه

11. همه صفحات شناسنامه باطل شده متوفی

12. شناسنامه وراثت متوفی

13. اصل صورت حساب بیمارستان در پرونده بالینی

 

 

 مشاورین آماده پاسخگویی هستند   88754576-88540953-86043198-88743683

نقشه

تاریخچه

مکان ما بر روی نقشه

تاریخچه شرکت بیمه امید بنیان دی