چهارشنبه ٢٩ آبان ١٣٩٨
لوگوی امید بنیان دی

بیمه بدنه خودرو

معرفی

در این نوع بیمه نامه، بیمه گر برای پرداخت خسارتی که برای اتومبیل رخ می دهد، تعهد می دهدسه خطر اصلی ممکن است برای اتومبیل رخ دهد که شاملحادثه جزئی و کلی، آتش سوزی و سرقت کلی است. به درخواست بیمه گذار و با پرداخت حق بیمه اضافی، می توان خطرات تبعی دیگر از قبیل شکست شیشه، سرقت درجا، توقف در مدت تعمیر وسیله نقلیه در تعمیرگاه و پاشیدن مواد اسیدی و شیمیایی را به پوشش اصلی بیمه اضافه کرد.

بیمه گذاران محترم می توانند از خدمات رایگان این شرکت به شرح زیر بهره مند شوند:

1. کارشناسی در محل

2. بازدید اولیه بدنه

مخاطبان بیمه نامه

مالکان خودرو یا افرادی که خودرو از طرف مالک به آن ها تحویل داده شده، به این بیمه نامه نیاز دارند.

شرایط بیمه نامه

شرایط عمومی General Condition

شرایط عمومی بیمه نامه شامل مقررات و دستورالعمل های کلی و عمومی است که حقوق، وظایف و مسئولیت های طرفین قرارداد در زمینه بیمه مورد نظر را در بر دارداین شرایط برای همه بیمه گذاران آن نوع بیمه یکسان است.

شرایط خصوصی  Spetional Condition

شرایط خصوصی بیمه نامه شامل مقرراتی می شود که جنبه عمومی ندارند و درباره توافق های خاص بین بیمه گر و بیمه گذار است. اگر بین شرایط عمومی و شرایط خصوصی تعارض وجود داشته باشد، شرایط خصوصی بر قضیه حاکم است و در حل اختلاف و داوری، ارجحیت دارد.

شرایط و فرایند فسخ

 الف) شرایط فسخ بیمه نامه از طرف بیمه گر

1. اگر بیمه گذار حق بیمه را به موقع نپردازد

2. اگر خطر شدید تر شود؛ مگر اینکه طرفین قرارداد بیمه به توافق خاصی برسند.

3. اگر بیمه گذار سهواً مطالبی را اظهار نکند یا اظهارات غیرواقعی بیان کند و مطالبی که اعلام نشده یا اظهارات غیرواقعی، در بررسی و ارزیابی خطر تاثیرگذار باشد.

ب) شرایط فسخ بیمه نامه از طرف بیمه گذار

1. اگر خطری که موضوع بیمه است، کاهش یابد و بیمه گر حاضر نباشد در مبلغی که به عنوان حق بیمه می گیرد، تخفیف بدهد.

2. اگر فعالیت بیمه گر به هر دلیلی متوقف شود

تبصره: اگر بیمه گذار به دلایل دیگر بخواهد بیمه نامه را فسخ کند، بیمه گر می بایست مبلغ حق بیمۀ مدت اعتبار بیمه نامه را با روش کوتاه مدت محاسبه کند و مبلغ باقیمانده حق بیمه را به بیمه گر پرداخت کند.

در صدور بیمه نامه کوتاه مدت، حق بیمه ای که دریافت می شود، بیشتر است؛ به این جهت که بیمه گر همه هزینه های صدور بیمه نامه یکساله را می پردازد. در زمان بازپرداخت، برای محاسبه مبلغ باقیمانده حق بیمه، تاریخ انقضای بیمه نامه کوتاه مدت ملاک است.

در روش روزشمار، حق بیمه بر روزهای سال (365 روز) تقسیم می شود و حق بیمه روزهای باقیمانده با در نظر گرفتن حق بیمه یک روز ضربدر روزهای باقیمانده می شود و مبلغ آن محاسبه و به مشتری برگردانده می شود.

 

راهنمای خرید

مراحل صدور بیمه نامه بدنه انواع وسایل نقلیه از هنگامی که بیمه گذار به واحد صدور مراجعه می کند، تا زمانی که بیمه نامه را تحویل می گیرد، به این شرح است:

1. درخواست کتبی و پر کردن فرم پرسشنامه (پیشنهاد): مشتری درخواست کتبی خود را همراه با فرم پیشنهاد که بیمه گذار یا نماینده قانونی وی دقیق مطالعه و کامل کرده است، به اداره صدور بیمه نامه های بدنه تحویل می دهد.

2. بازدید اولیه: کارشناس بازدید اولیه از خودرویی که بیمه برای آن درخواست شده، بازدید می کند.

تبصره: اگر بیمه گذار قبل از پایان اعتبار بیمه بدنه، برای تمدید آن اقدام کند، نیازی به بازدید اولیه نیست، اما اگر تاریخ اعتبار بیمه نامه پایان یابد و مشتری بعد از پایان مهلت بیمه، اقدام به خرید بیمه جدید کند، لازم است کارشناس خودروی وی را دوباره بازدید کند و سلامت آن را تایید کند.

3. اعلام حق بیمه: واحد صدور می بایست بعد از کامل کردن فرم پرسشنامه، بر اساس اطلاعات اعلام شده در فرم مذکور و تعهداتی که مشتری درخواست کرده، مبلغ حق بیمه را به بیمه گذار اعلام کند.

4. تحویل بیمه نامه به بیمه گذار: بیمه گذار پس از اینکه مبلغ حق بیمه را واریز کرد و فیش واریزی را به واحد صدور تحویل داد، بیمه نامه را دریافت می کند.

اگر بیمه گذار سابقه خوبی داشته باشد و از بیمه نامه خسارتی دریافت نکرده باشد، حق بیمه با تخفیف «عدم خسارت»، محاسبه می شود و مبلغ آن به مشتری اعطاء می گردد. مبلغ تخفیف ها به شرح جدولی است که در ادامه درج شده است:

سال دوم: ۲۵٪
سال سوم: ۳۵٪

سال چهارم: ۴۵٪
سال پنجم به بعد: ۶۰٪

دریافت خسارت

حادثه / جزیی:

       1- بیمه نامه بدنه و شخص ثالث

       2- گواهینامه راننده

       3- کارت ماشین

       4- کارت ملی

       5- کروکی و سایر گزارش های مرتبط

       6- حضور بیمه گذار یا نماینده قانونی وی الزامی است

 

سرقت و حادثه کلی:

       1- اصل و تصویر بیمه نامه بدنه و شخص ثالث

       2-  اصل و تصویر همه اسناد مالکیت وسیله نقلیه (سند و فاکتور فروش –کارت- شناسنامه مالکیت- سایر اسناد قطعی و وکالتی)، برگه سبز گمرکی برای خودروهای وارداتی

       3- اصل یا تصویر اوراق شناسایی بیمه گذار (کارت ملی – شناسنامه –گواهینامه)

       4- اصل یا تصویر برابر اصل گزارش کلانتری، برگه های بازجویی، نامه پلیس آگاهی به اجرائیات و شماره گذاری (کلاسه آگاهی در آن مشخص باشد)

       5- گواهی عدم خلافی و مفاصا حساب شهرداری تا پایان سال جاری (سال اعلام سرقت)

       6- ارائه استعلام عدم کشف پلیس آگاهی

       7- مالیات دارایی (فقط در مورد وانت بارهای شخصی و خودروها و کامیون پلاک عمومی)

       8- ارائه اصل کارت هوشمند سوخت (اصل گواهی ابطال کارت هوشمند سوخت)

       9- ارائه سوئیچ ها (اصل و یدک همراه با رمز خودرو)

       10- تعیین ارزش خودرو توسط کارشناس بیمه با حضور بیمه گذار

       11- انتقال سند به نام شرکت بیمه دی

        درباره خسارت سرقت کلی، پس از 60 روز از تارخ اعلام سرقت، با ارائه مدارکی که در بالا ذکر شد، خسارت طلب شده، پرداخت می شود.

سرقت درجای قطعات:

       1- ارائه اصل گزارش کلانتری

      2- ارائه اصل و تصویر مدارک (بیمه نامه بدنه – کارت یا سند خودرو – کارت ملی) و حضور بیمه گذار به همراه خودرو

آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار:

       1- اصل گزارش کلانتری و آتش نشانی برای تعیین علت تامه حادثه

       2- اصل مدارک بیمه گذار (بیمه نامه بدنه – گواهینامه راننده زمان وقوع حادثه– کارت یا سند خودرو – کارت ملی) و حضور بیمه گذار به همراه خودرو

شکست شیشه:

        1- اصل مدارک (بیمه نامه بدنه، گواهینامه راننده زمان وقوع حادثه، کارت یا سند خودرو، کارت ملی) و حضور بیمه گذار به همراه خودرو

مواد شیمیایی، حوادث و بلایای طبیعی:

       1-  برای خسارت کم، تأیید حادثه از طرف کارشناس واحد خسارت لازم است و اگر خسارت زیاد باشد، علاوه بر مدارکی که گفته شد، مدارک دیگر که حادثه را تایید می کند، الزامی است.

       2- اصل مدارک بیمه گذار (بیمه نامه بدنه – گواهینامه راننده زمان وقوع حادثه –کارت یا سند خودرو – کارت ملی) و حضور بیمه گذار به همراه خودرو

 

 

 مشاورین آماده پاسخگویی هستند   88754576-88540953-86043198-88743683

نقشه

تاریخچه

مکان ما بر روی نقشه

تاریخچه شرکت بیمه امید بنیان دی